7. oktober 2010

normal is over / stop the silence

Midt oppi dette luksuslivet jeg har her går også tankene iblandt andre steder.

Tenker da i to retninger:

Det er kjekke folk omkring meg her, er så alt for sjelden jeg treffer triathlonvennene fra andre deler av Norge. Jeg trives også med å ha tid for meg selv. Allikevel savner jeg familien min hjemme – allerede nå, før en uke er gått.

Dere som har fulgt med meg en stund vet at jeg har slagordene normal is over og stop the silence trykket på mye av trenings og konkurransetøyet mitt. Det dreier seg ikke om en sponsor som betaler meg, men at jeg vil uttrykke noe meningsfylt: stop the silence betyr at vi skal slutte å være stille når mennesker blir undertrykt for sine meninger eller tro. normal is over ble først brukt av en organisasjon som jobbet i Burma, men er dessverre gjeldende verden over. Det livet som er normalt for oss, kan leve fritt, få de jobbene/skolegangen vi er kvalifisert for, kan fritt bevege oss, ytre oss og fritt praktisere vår tro – det livet er over for verdens 200 millioner forfulgte kristne. Burma er stadig en av ”verstingene”, men forfølgelse skjer i store deler av verden, spesielt i totalitære regimer og muslimske land. Les mer om dette på www.nmio.no, hvor du også ser hvordan du selv kan bidra. Det enkle og litt spesielle trekorset fra Egypt jeg har bundet i en hyssing rundt halsen er en påminnelse til meg selv om dette – det er trosfeller i mange land som lever under helt andre forhold.

1 kommentar:

  1. Stå på Alfred! Bra Du minner kån på høss gøtt me he det!!
    Fort gjort å gløyme å vera takknemlege ivi vælstanden me uppliver!

    SvarSlett