23. oktober 2010

Nye mål i sikte


På Edlandsfjellet - flott utsikt over jærkysten bak meg

Flott fottur med 12kg sekk på Edlandsfjellet med Anders i dag. Trivelig, god trening og skadeforebyggende. Får styrket beinmuskulatur, sener og ledd, uten de røffe slagene en får under løping. Blir nok flere slike turer utover høsten og vinteren, med tyngre sekk, så håper jeg at jeg gradvis kan legge inn løping; både i terreng og flatmark.

Fokuset nå er å bli skadefri, samt rustet til å tåle vårens trening. Terrengturene er en del av dette, i tillegg kommer styrketrening, uttøyning og behandlig hos fysioterapaut.

Når neste års viktigste løp blir Norseman er det greit å trene i terreng og motbakke, blir nok bakker der. Så dette opplegget med sekk, terreng og bakker er "skreddersydd". Vil selvsagt også sykle og løpe endel i bakker etterhvert.

Det er 2 uker siden VM på Hawaii, så treningen er ikke kommet i gang.
- Denne uken ble det 5 dager sykkel til/fra jobb, stort sett rolig, men kjørte litt på i snøen torsdag og fredag. (Totalt 7.5 time)
- Og med 2 timer i dag blir det 9.5 timer totalt.

Og fortsetter finværet kan det være jeg får en tur på raceren i morgen, før jeg drar til Lisboa. Dermed vil neste uke innledes med 3 dager uten trening.
- Deretter starter den egentlige treningssesongen.

1 kommentar:

  1. Ja, det tar tid etter Hawaii... Takk for laget Alfred. Satte pris på selskapet ditt. God tur til Lisboa.

    SvarSlett